Tippek stresszevés ellen!

stresszevésStresszevés leküzdése

Szeretsz nassolni? Vagy ez már inkább amolyan rossz szokásoddá vált, esetleg általa vezeted le a feszültséget és a napi stresszt?
A stresszevés manapság egyre több embert érint, ami nem is csoda, hiszen nem könnyű helytállni ebben a teljesítmény-centrikus, gyakran könyörtelennek látszó világban.

A stresszt valójában nem lehet teljes mértékben kizárni az életünkből, ám tehetünk ellene és a hatékony elvezetése érdekében.

Az alábbi tippek segítségedre lehetnek, arra az esetre, ha esetleg rád törne a nassolási vágy.

1. Tereld el a figyelmed!

Gyorsan olvass el egy érdekes cikket, kezdj beszélgetésbe egy ismerősöddel, a lényeg, hogy foglalkozz valamivel, mielőtt rávetnéd magad a nagy adag ropogtatni valókra.

2. Sajátíts el stresszkezelési technikákat!

Próbálj ki minél többet, majd amelyik a legszimpatikusabb lesz számodra, s amelyik a lehető legjobb eredményt nyújtja, építsd be a rutinodba. Ezekről itt és itt olvashatsz többet!

Eleinte még nehéz lesz, mert a rossz szokások rabjaivá tudunk válni, s időbe telik, mire elkezdünk tudatosan odafigyelni arra, hogy ne tegyük, mást tegyünk helyette!

Mondhatjuk, hogy ne gondolj rá, annál inkább arra fogsz gondolni. Viszont, ha megtanulod sikeresen levezetni a stresszt, akkor idővel enyhülhet a kényszeres vágy eme stresszűző cselekvéssorra.

3. Iktass be több mozgást egy hétre!

Az edzésnek alapból rengeteg áldásos hatása van, a feszültséglevezetésen túl a hangulatodat is javítja, szóval mindenképp vesd be. Ezen kívül, ha több elfoglaltságod akad, nem akarod majd kitölteni unaloműző pótcselekvésekkel az idődet.

4. Ne seperd szőnyeg alá az érzéseidet!

Az érzelmeket meg kell élni különben, ha magadba fojtod a frusztráció egyre nagyobb probléma lesz, nem beszélve a további hozadékáról, mint pl.: az álmatlan éjszakák, az ingerült megnyilvánulások, sőt idővel jelentősen romolhat a hangulat, egészen komoly reakciósorozat indulhat meg, ami árt testileg, lelkileg egyaránt. A szervezet megbetegszik, hogyha nincs meg a harmónia, ne rejtegesd a gondjaidat, beszélj róluk, s ha kell kérj segítséget!

 

nasi

5. Hizlaló nasik helyett válassz valami egészségesebbet!

Készíts egy gyümölcs/zöldségsalátát, vagy akár önmagukban is fogyaszthatod, ám hogyha elpepecselsz a feldarabolásukkal, azzal fókuszálod a figyelmed, talán kevésbé gondolsz majd a „káros szenvedélyedre”.

A vitamin -és rostforrásokon túl fogyaszthatsz néhány szem diót, mogyorót, az olajos magvak kedvezően hatnak a szív – és érrendszerre, viszont ezekből elegendő ha néhány szemet, esetleg egy maroknyit veszel magadhoz.

Ajánlott még az aszalványok fogyasztása, viszont ezeknél mindig fontos megnézni, hogy lehetőleg cukormentesek legyenek, minél kevesebb adalékkal ellátott termékeket válassz, akár magad által szárított gyümölcsöket is fogyaszthatsz.

6. Derítsd fel a problémát!

Mindenképp tarts önvizsgálatot, és ha pontosan tudod, hogy mi az a dolog, változás, történés, ami manapság nyomaszt, próbáld megoldani, hogyha lehet. Akkor se keseredj el, ha egy azonnal nem megoldható problémád van, kérj bátran segítséget, és szervezd át az életed! Apránként, lépésenként haladj, mindig elég időt adva önmagadnak a feldolgozásra.

7. Rendszerezd a teendőidet!

Nagyon sokan szenvednek az őket elárasztó faladatoktól. Nyakadon a határidő, de te még korántsem vagy kész a projekteddel? Ezért is fontos a rendszer kialakítása!

Legyen időbeosztásod, egy táblázat, vagy naptár, akár nyomtatott verzió, akár online változat, a lényeg, hogy könnyebben átlásd a dolgaidat.
Ne felejtsd el a kikapcsolódást is beiktatni, büntetlenül nem terhelhető a végtelenségig a szervezet!

Comments are closed, but trackbacks and pingbacks are open.