Tippek a könnyebb elalvásért!

tippek a könnyebb elalvásért1) Kevesebb fény!

2) Ne halogassuk a dolgokat!

3) Halkítsuk le a tévét! 

4) Hallgassunk relaxáló zenéket!

5) Ürítsük ki az elménket!

 
1) Kevesebb fény! Alvás előtt pár órával elegendő egy kis hangulatvilágítás, vagy olvasólámpa. Nem kell, hogy fényárban ússzon a hálószoba, különben a szervezet úgy érzi, hogy még sok teendője van, kevésbé fog elálmosodni.

2) Ne halogassuk a dolgokat! Zuhanyzás, fogmosás, arctisztítás stb. Mindent időben végezzünk el, mielőtt bevackolnánk magunkat pizsamában a tévé elé. Ne halogassuk a teendőket, félálomban nagyon rossz érzés kimenni még fogat mosni, ráadásul az álmosság el is illan egy pillanat alatt, megeshet, hogy utána már nehezebben fogunk elaludni.

3) Halkítsuk le a tévét! Késő esti órákban vegyünk vissza a hangerőből, a kevesebb fény mellett, a kisebb hangerő is sokat számít, hogy nyugalmasan tölthessük alvás előtti pár óránkat, ez szintén segít a ráhangolódásban.

4) Hallgassunk relaxáló zenéket! Egyéni szükségleteink függvényében zenét is hallgathatunk. A relaxáló zenék nagyon jól ellazítják a testet és megnyugtatják lelkivilágunkat.

5) Ürítsük ki elménket! Ne éjjel akarjuk megoldani a világ minden problémáját, ne rágódjunk, ne gondolkodjunk megoldásokon. Egyszerűen gondoljunk egy megnyugtató képre, vagy csak egy színre. A problémákat kipihenten, tiszta fejjel oldjuk meg. Fáradtan semmilyen tevékenység sem elég hatékony.

Kiemelt kép: Pixabay

 

Comments are closed, but trackbacks and pingbacks are open.