Mozogni jó és érdemes!

mozgásA minap a mozgás jótékony hatásairól beszélgettem egy kedves ismerősömmel. Megosztotta velem életmódváltásának körülményeit néhány mondatban.

A mozgás mely formáját preferálja?

Az aerobikot szeretem leginkább.

A rendszeres testedzés milyen előnyeit tapasztalta meg ?

Energikusabbá és fittebbé váltam, a lábaim könnyebbek lettek, enyhült a nehéz láb érzés, javult a kedélyállapotom, erőnlét fokozódást is tapasztaltam.

Milyen rendszerességgel sportol és milyen napszakban?

Hetente háromszor, reggel.

Milyen egészségügyi előnyeiről hallott már?

Segít megelőzni a csontritkulást, a szív -és érrendszerre kedvező hatású, az izmokra és ízületekre is jótékonyan hat, hangulatjavító, stresszlevezető hatású.

Az edzésen kívül milyen egyéb életmódbeli változtatásokat iktatott be?

Odafigyelek az étkezésemre, egy nap többször eszem keveset. Főként salátákat, gyümölcsöt, zöldséget, a fehérjebevitelre odafigyelek és a vitaminforrásokra, viszont kevesebb zsíros és cukros ételeket fogyasztok. Több folyadékot iszom. Tudatosan figyelek a napi vízmennyiségre is.

Mi vette rá az életmódváltásra?

Fáradékony voltam, nem voltam elégedett a napi teljesítményemmel, nem tetszett az alakom, folyamatosan feszültnek éreztem magam. Pozitív változásra vágytam.

Mennyi idő után tapasztalt változást?

Két hónap után már érezhető volt a fogyás, viszont a közérzet és az erőnlét javulását már a második alkalom után megtapasztaltam.

Van más is a környezetében, akit megpróbált ösztönözni a változtatásra önmagán kívül?

Néhányat a családtagjaim közül megpróbáltam rávenni egy egészségesebb életmódra.

Milyen módokon próbált meg hatni a családtagjaira?

Szóval és tettel. Meséltem nekik arról, hogy sokkal jobban érzem magam, említettem, hogy a mozgásszegény életmód milyen következményekkel jár. Mivel én tornázom, ezáltal is helyes példával járok el előttük. Remélhetőleg idővel meglesz az eredménye és ők is jobban odafigyelnek majd önmagukra. Elmagyaráztam nekik azt is, hogy az elhatározás a legnehezebb, a váltás sosem könnyű, viszont, ha az ember a fejében eldöntötte és elkezdte csinálni, akkor már gördülékenyen fog menni a testmozgás.

Milyen segédeszközöket használ a torna során?

Súlyzó, polifoam szivacs, egy pohár víz.

Észrevette a környezet a változást?

Igen, rengeteg dicséretet és bókot kaptam. Nagyon büszkék rám. Jól esik az elismerés, főleg az elején volt nehéz a változás és ezek a dicséretek sokat segítettek a küzdelemben. Mindenkinek könnyebben menne, ha megkapná a kellő támogatást a környezetétől.

Van olyan a családban, aki Önhöz hasonló életvitelt folytat?

Igen, a lányaim és a férjem. Már évek óta.

Comments are closed, but trackbacks and pingbacks are open.