Kifogások, amelyek akadályoznak a helyes életvitel kialakításában

helyes életvitel

Fontolgatod egy ideje, hogy változtass az életeden? Szeretnél egészségesebben élni? Ugyanakkor számos dolog akadályoz benne?

Lássuk melyek a leggyakoribb kifogások és gátló tényezők, amelyek miatt olyan sokan nem mernek belevágni.

Környezet, emberek

A környezet, amelyben élsz, a téged körülvevő emberek jelentős szerepet játszanak abban, hogy milyen életmódot folytatsz.

Ez pozitív és negatív hatással egyaránt lehet az életviteledre.

Nézzük meg mindkét oldalt.

Adott egy család, akinek a legtöbb tagja odafigyel a táplálkozásra, a heti mozgásmennyiségre, igyekszik mindent jól csinálni, annak érdekében, hogy jobb közérzetnek örvendhessen és elmondhassa, hogy naponta tesz önmagáért. Ez esetben jóval könnyebb rátérni a helyesebb életmódra, mert ők afféle húzóerőként segítenek.

A negatív eset azonban ezzel ellentétes. Ahol nem foglalkoznak önmagukkal az emberek, nem érdekli őket az egészséges életmód, konkrétan kinevetik azokat, akik mégis szeretnének kicsit komolyabban foglalkozni ezzel. Ennél az esetnél nyilván nehezebb rálépni a változás útjára, de nem lehetetlen.

Pénz szerepe

Nagyon sokan azt hiszik, hogy egészséges életmódot folytatni drága mulatság. Az az igazság, hogy valójában nem kerül többe, mindez attól függ, hogy mely ételcsoportokat helyezed előtérbe, milyen mozgásformát választasz.

Megteheted, hogy nem csoportos edzésekre jársz el, hanem otthon magad intézed. Beszerzel egy gyakorlatsort tartalmazó anyagot és az alapján nekivágsz. Enélkül is elkezdheted, kreálhatsz saját magad is gyakorlatokat. Megnézhetsz videókat is. A lehetőségek szinte végtelenek.
Tehát nem drága a helyesebb életvitel fenntartása, összeszedettséget, szervezettséget, akaraterőt igényel!

A ráfordított idő

Azt mondják úgy osztjuk be az időnket, ahogyan szeretnénk, vagyis arra áldozunk belőle, amire leginkább vágyunk, és megéri számunkra.

Manapság sajnos nem bővelkednek benne az emberek, minden hirtelen történik, gyorsan, lehetőleg azonnal, még aznap, abban a percben, ennek viszont az a hátránya, hogy bizonyos dolgok talán amiatt veszítik el jelentőségüket, mert több időbe kerülnek a kelleténél.
Az életmódváltás azonban nem úgy kerül több időbe, ahogyan gondolod. Nem a napi időbeosztásod java részét rabolja el, hanem hosszabb idő
be telik, mire teljes mértékben megvalósul a kitűzött terved. Viszont, ha a napi rutint nézed, nem kell jelentős átalakításokat eszközölnöd, enni régen is ettél, ezúttal is fogsz, főként a táplálkozás minősége változik majd, persze ajánlatos a mennyiségre is odafigyelni, kevesebb és gyakrabban elv szerint.

Amit be kell „zsúfolnod” az időbeosztásodba az a mozgás. Azért a heti 3-szori edzést talán sikerülhet beiktatni, szervezés kérdése az egész. Sőt, ha nagyon el lennél havazva, választhatsz alternatív módokat a mozgás elvégzésére, mint pl. liftezés helyett lépcsőzés, autózás helyett kicsit több gyaloglás, és hétvégén remélhetőleg komplett edzéssort is be tudsz építeni, ami meg átmozgatja az egész testedet. Természetesen vannak olyanok, akik hétköznap is meg tudják oldani akár a konditerembe eljárást, vagy egy-egy közös spinning edzést.

egészséges életmód

 

Félelem

A félelem igen erős gátat jelent. Akadályoz a döntések meghozatalában, meggátolhatja, hogy belevágj olyasmikbe, amelyek számodra ismeretlen feladatok, kihívások. Félni természetes dolog, de hagyni, hogy a félelem gúzsba kössön az már nem természetes. Ebből az állapotból mihamarabb ki kell lépni. Miért maradnál le annyi szépségről, csodáról, boldog pillanatról csupán a félelem érzése miatt? Ne hagyd, hogy megkössön! Vágd le magadról a láthatatlan fojtogató csápjait.

Önbizalomhiány

Az önbizalomhiány nemcsak a magánéletben, a munkában, de a személyes jólléted, az egészséged esetében is megnehezítheti az életed.

Sajnos egyértelmű, hogy akinek kevesebb az önbizalma kevésbé hisz magában, kevésbé hiszi el, hogy képes lehet nagy tervek megvalósítására. A jó hír, hogy az önbizalom fejleszthető, és akaraterővel, kitartással jelentősen felturbózható a személyes hatékonyságod.

Gyakori kifogások

1. Nem tudom megcsinálni, mert nem támogatnak, a környezetemben mindenki másképp él, nem tartják ezt jó ötletnek!

2. Nincs rá pénzem, nincs rá időm, alig tudok aludni! Mégis hogyan tegyem?

3. Félek belevágni, nekem nem biztos, hogy sikerülne…

Ismerősek ezek a gondolatok?
Elemezd ki őket, és gondold át, hogy valóban reálisak-e, és el tudnád-e oszlatni őket!

Comments are closed, but trackbacks and pingbacks are open.