Hogyan ne terjeszd a náthát, influenzát?

náthaBetegnek lenni szörnyűséges, pláne, ha egyszerre többféle kínzó tünetet észlelünk magunkon. Ennek ellenére nem árt odafigyelni a környezetünkre.

Lássunk néhány tippet, melyet betartva, talán kisebb eséllyel fertőzünk meg másokat, és talán magunk is kevésbé esünk áldozatul eme borzalmas betegségnek.

Először is fontos tudnod, hogy a náthát és az influenzát is vírusok okozzák. Tehát az antibiotikumok hatástalanok ezen állapotokban. Egyedül szövődmény esetében válhatnak szükségessé, amennyiben orvosod úgy ítéli meg!

A megelőzés szempontjából kiemelkedően fontos a gyakori kézmosás, ezt már számtalanszor hangsúlyozták mások is, de nem elég legyinteni egyet rá. Hidd el, amikor hazaérsz a munkából, mindenképpen érdemes alaposan kezet mosni! Étkezések előtt szintén!

Vigyél magaddal kézfertőtlenítőt! Ez szintén hasznos, főleg, ha olyan helyen tartózkodsz, ahol nem megoldható a kézmosás. pl.: tömegközlekedési eszközök.

Szellőztess gyakran!

Ne érintkezz taknyos zsebkendőkkel, ha mégis megtörténik azonnal moss kezet, semmiképp se nyúlj úgy az arcodhoz, orrodhoz, szádhoz!

A taknyos zsebkendő éppúgy fertőző forrás, mint maga a tüsszentő, köhögő egyén!


láz

Mit tegyél, ha már szenvedsz a kórságtól?

Egy biztos, ha teheted vegyél ki néhány napot! Gyakran nem tulajdonítanak túl nagy jelentőséget ennek, pedig igenis fontos. Egyrészt a betegség kiheverése és a további szövődmények elkerülése végett, másrészt a terjesztés mérsékelése érdekében is!

Tüsszentéskor kezet az arc elé, avagy pólóba, pulóverbe, alkarral elfojtani, hogy minél kevesebb kórokozó kerüljön a levegőbe, illetve mások arcára!

Köhögésnél szintén diszkréten kezet a száj elé tartva!

Amikor csatakossá válik a zsebkendő, menj el kezet mosni!

A fertőtlenítőszerek a barátaink! Egy-egy járvány idején érdemesebb többet takarítani, emellett a kilincset, gyakran használt eszközeinket is áttörölni.

Ilyenkor érdemes nagyobb gondot fordítani a személyes higiéniára, emellett, ha lehet kerülni a kontaktust, különösen a közös evőeszközökkel történő evésre, és a közös pohárból való ivásra gondolok.

Több pihenés javasolt, nemcsak a folyadékfogyasztásra tanácsos odafigyelni, a szervezetünk ilyenkor vészesen lemerülhet, a testi gyötrelmek a hangulatunkra is kihatnak. Könnyen ingerültté válhatunk. Amikor már nagyon kellemetlenül érzed magad, megfontolhatod a tünetek enyhítése érdekében bevetett készítményeket. Ezekkel azonban légy óvatos, semmiképp se adagold túl! Ugyanazt a hatóanyagot tartalmazó készítményeket nem lehet egyidejűleg alkalmazni, tehát ha pl.: vásároltál paracetamol-tartalmú forróital port, akkor e mellé már ne vegyél paracetamol-tartalmú tablettát!

Arra is figyelj oda, hogy a legtöbb megfázás elleni készítmény tartalmaz érösszehúzó, nyálkahártya-lohasztó hatóanyagot is az orrdugulás mérsékelésére, ami emelheti a vérnyomást. Plusz sok esetben koffeint is tartalmaznak, így a kávéfogyasztásra is figyelni kell.

Fogyassz gyógyteákat! Így nemcsak a folyadékfogyasztásnak teszel eleget, hanem megtámogatod a szervezetedet is, ilyenkor ajánlott a kamilla tea, vagy a csipkebogyó.

A megfázás elleni készítményt 3 napnál tovább ne alkalmazd! Azt se felejtsd el, hogy ezen termékek a tünetek enyhítésére szolgálnak, az okot nem szüntetik meg!

Tehát velük és nélkülük szintén egy-két hétig tart a lábadozás, jó esetben csak egy hét.

Comments are closed, but trackbacks and pingbacks are open.