A mozgás öröme

császárkoronaMiért is fontos annyira a mozgás?

Számos esetben az embereket úgy próbálják meg motiválni, hogy az egészségük érdekében kezdjenek el edzeni, azonban ez nem biztos, hogy elég motiváció, hiszen mindenkinek meg kell találnia a számára legjobb és leghatékonyabb húzóerőt.

A gond az, hogy a legtöbben pontosan tudják, hogy miért fontos a szervezetnek a megfelelő edzésterv kidolgozása, a heti szintű karbantartása, mégsem érzik elég lényegesnek, elég fontosnak ahhoz, hogy mégis belevágjanak.

Mik lehetnek motiváló tényezők?

Egészségmegőrzés, preventív életszemlélet.

Ideális testsúly szinten tartása.

Súlyfelesleg leadása.

Örömteli elfoglaltság. Sport szeretete.

Hangulatjavulás elérése.

Stresszkezelés, levezetés.

Alvásproblémák rendezése.

Szorongásoldás.

Erő, egészség, fitt élet.

Néhány mondat erejéig elmesélem neked, hogy én miből merítettem erőt, mi vett rá jó pár év kihagyás után ismét a tornázásra.

Természetesen egészségügyi okom is volt, de ami igazán hatott rám az egy személyes élmény, emlékkép.

Egyik nap eszembe jutott, hogy iskolás koromban a nővérem minden héten kétszer vagy háromszor végigcsinált egy komplett testedzést. Közös volt a szobánk, ezért hát aktívan a részese voltam. Reggel, mielőtt elindult volna dolgozni, tornázott. Jól emlékszem a mai napig is arra, hogy mit jelentett nekem pusztán a jelenléte, hallani az edzés közbeni zenéket, látni ahogyan öntudatosan és erővel küzd. Kicsivel később keltem fel olyankor, mint ő, mégis valamiért megnyugtató érzés volt hallgatni, látni még félálomban is. S amint fellángolt bennem ez a jelentős és meghatározó emlék, úgy döntöttem én is belefogok egy fittebb életmódba. Emellett az is hozzájárult, hogy nem egyszer hármasban is tornáztunk édesanyámmal anno gyerekkoromban. Emlékszem, ahogyan apukám poénkodott és leselkedett utánunk. Azóta ezekből az élményekből merítkezem.

Az egészségügyi okom még ha fontosabb is volt, önmagában nem biztos, hogy elegendő lett volna az életmódváltáshoz.

A mozgás hatására hatékonyabb lett a stresszkezelésem, kevésbé vagyok ingerült, frusztrált és még egy sor előnyös tulajdonságait is tapasztalom.

Egészségügyisként jól tudom, hogy a szervezet egészsége az első, de amikor az ember még jól érzi magát, nincsenek tünetei, nem érzi a veszélyt. Nehezebben szánja rá magát a cselekvésre. Nehéz mindenben megelőző életmódot folytatni. Amikor ott a baj, akkor viszont már bármit megtenne az ember, csakhogy visszakapja, amit eltékozolt.

Arra biztatlak téged is, hogy figyelj oda jobban önmagadra, a testedre. Ne hagyj semmit az utolsó percre, próbáld meg megtalálni a számodra legerősebb motiváló okot és meríts erőt belőle.

Egy idő után nem csak kényszerből fogod csinálni, hanem örömödet is fogod lelni benne, főleg ha már érzed a pozitív hatásait.

Ha viszont már egészségtudatosan élsz, rendszeresen mozogsz, csak folytasd tovább.

Erőt, egészséget kívánok neked!

 

 

Comments are closed, but trackbacks and pingbacks are open.